Cel mai probabil, de multe ori, vi s-a întâmplat să fredonați o melodie după ce ați ascultat-o la radio, Tv sau la dispozitivul portabil. Și mai probabil este ca respectiva melodie să fie compusă de un compozitor bârlădean. Există câteva povești de succes, ale unor tineri bârlădeni, care prin muncă, seriozitate și ambiție, au ajuns să contribuie la dezvoltarea culturii muzicale românești și nu numai.
Ani de zile, au dominat topurile românești cu compozițiile lor. Au colaborat cu artiști cunoscuți, au promovat și lansat nume noi în muzica românească. Și-au creat propriile studiouri de înregistrare unde nume grele intră și înregistrează piese care apoi staționează pe primele locuri din topuri.
Astăzi, am ales să vă prezentăm parcursul lui Gabriel Huiban, un nume reprezentativ pentru industria muzicală din România, dar care face parte din segmentul „celor care nu se văd”.
Cheia succesului: 600 de compoziții, dintre care peste 50 au intrat în top 15.
De aproape 20 de ani, Gabriel Huiban, fost component al trupei muzicale „Non Stop” – în vogă în anii 1998-2000, stă în prima linie a muzicii românești. A compus pentru peste 60 de artiști, are un portofoliu de peste 600 de compoziții, dintre care peste 50 au intrat și staționat în topuri, în primele 15 piese. Multe dintre piese ajunse în topurile din Rusia, Ucraina, Bulgaria, Grecia, Mexic. De asemenea are peste 30-40 de creații muzicale ce au fost scrise pentru show-uri tv, seriale, show-uri radio (canale naționale de radio și tv).
A intrat in competitia pentru Eurovision 2007 cu piesa `Rubber Girl`. Desi nu a reusit să ajungă in finala competitiei, `Rubber Girl` s-a bucurat de aprecierea publicului romanesc. A compus pentru Ana Lesko, Cristina Rus, Giulia, Annes, Lili Sandu, Ryan & Radu, Natalia Barbu, Blondy, Talisman, Hi-Q, DJ Project, Alexandra Stan, Elena Gheorghe, CRBL și mulți alții.
„Dragostea din tei” remodelată de doi bârlădeni: Gabriel Huiban și Adi Colceru
Pe 12 septembrie 2018, Dan Bălan (fostul component O-Zone) a lansat o nouă versiune a celui mai popular hit românesc „Dragostea din tei”, de această dată sub numele de „Numa numa 2”. Videoclipul postat pe Youtube a adunat numai în primele ore peste 800.000 de vizualizări.
Amănuntele fac însă diferența, instrumentalul și mixajul aparțin a doi bârlădeni: Gabriel Huiban și Adi Colceru. Cel din urmă, „vinovat” de „Trumpet Lights”, „Déjà vu” sau „Playa En Costa Rica” – doar câteva din piesele cunoscutei cântărețe Ami.
I-am răpit câteva minute lui Gabriel Huiban în care am încercat să sintetizăm un interviu, pe care vi-l prezentăm, integral:
R: Astăzi, s-a lansat „Numa numa 2”, interpretată de Dan Bălan. Le poți spune bârlădenilor, ce contribuție ai avut la această piesă, care deja a strâns sute de mii de vizualizări?
Gabriel Huiban: Pe înțelesul publicului producătorul este cel care realizează instrumentalul, alege și îndrumă instrumentiștii necesari, asistă și dirijează procesul de înregistrare a vocilor și dă direcțiile pentru mixul final. Pentru piesa „Numa numa 2” am scris linia melodică de la strofe+bridge, am produs instrumentalul, am înregistrat vocile, inclusiv a lui Dan Bălan și am făcut un premix ce a fost trimis către inginerul de sunet final. Pentru tot procesul am pus la dispoziție studioul propriu.
R: Ce ne poți spune în acest moment, mai ai proiecte sau colaborări de la care să ne așteptăm că includ nume cunoscute?
Gabriel Huiban: În ultimii 3 ani m-am focusat pe lucrul la proiecte cu potențial internațional. Am scris piese alături de autori de top mondial, însă lucrurile la acest nivel nu se întâmplă atât de ușor. Am fost la sesiuni de scriere pentru Armin van Buren, Ricky Martin, și pentru mulți alții, însă de aici până la a avea plasată piesa la artiști de genul acesta, e un drum lung.
R: Vii des la Bârlad? Te mai leagă ceva de acest oraș?
Gabriel Huiban: Vin la Bârlad, de câteva ori pe an. Sediul social al uneia dintre firmele mele (cea mai veche) e în continuare la Bârlad. Deci cumva finanțez Bârladul (râde!)… prin taxe și impozite. În plus părinții soției sunt acolo și ducem copiii la bunici de câteva ori pe an, după cum spuneam…
R: Bănuiesc că ai urmărit evenimentele culturale din ultimii ani de la Bârlad, în special cele legate de Zilele Culturale ale Orașului… Ai fost vreodată contactat sau invitat să te implici, măcar consultativ, cu privire la participarea artiștilor? Sau, ai fi deschis unei astfel de propuneri din partea oficialităților locale?
Gabriel Huiban: Deși poate 90% din muzica care a ieșit pe plan național (produsă sau cântată de bârlădeni), a ieșit de la autori sau artiști promovați de mine sau pur și simplu muzică făcută de mine, niciodată nu am fost contactat de oficialitățile locale, cu toate că eu insist să îmi țin rădăcinile la Bârlad.
Când eram la începutul carierei cu trupa „Non Stop”, am avut un concert prin anii ‘99-2000, organizat de primărie. Acela a fost singurul moment în care am intrat în contact cu cei de la primăria Bârlad. Am avut mai multe proiecte legate de evenimente culturale, mai istețe decât o simplă adunare în piață la mici și cârnați. Însă proiectele au fost discutate cu brandurile cu care lucrez, cu care lucrează agenția mea, însă nu s-a concretizat nimic.
R: Deci ești dispus și deschis oricărei implicări sau invitații din partea administrației locale?
Gabriel Huiban: Sigur că sunt deschis. Bârladul e orașul meu.
R: Mulțumesc pentru timpul acordat, Gabriel Huiban.
Așadar, poate măcar pentru anul viitor, administrația locală din Bârlad, va ține cont de mănușa aruncată de Gabriel Huiban și bârlădenii se vor bucura de participarea unor artiști pe măsură. Nu doar de formații aduse, numai ca să fie la număr.